Ciprian Mega raspunde( exceptional) intrebarilor „Europei Libere”(interviu integral!)


Trecand de la un site la altul, de la o stire la alta am dat peste transcrierea integrala a interviului acordat de preotul-regizor Ciprian Mega postului de radio „Europa Libera”-Romania. In fapt site-ul „Europei Libere” publica un articol legat de participarea regizorului si echipei la Festivalul de Film de la Moscova unde a fost prezentat filmul „21 de rubini”. In textul articolului,care preia parti importante din interviu,(https://romania.europalibera.org/a/dorel-visan-ciprian-mega-festival-film-moscova/32918823.html) se afla o trimitere -legatura catre versiunea originala a interviului cu intrebarile postului de radio si raspunsurile -in extenso- ale preotului-regizor. Mi se pare un interviu cu raspunsuri exceptionale.Cu care poti fi sau nu poti fi de acord. Care spune multe lucruri despre Romania,razboi si „actorii” lui principali.

  1. Europa Liberă: Care a fost contextul în care ați fost invitat să slujiți la una dintre bisericile
    Kremlinului? Alături de cine ați slujit și ce episcop v-a invitat?
    Ciprian Mega: Vă voi spune, de la început, ceea ce i-am spus și domnului care ne-a abordat,
    serile trecute, în numele SIE, adresându-mi somația de a părăsi de urgență teritoriul Federației
    Ruse: Eu sunt om liber și nu-mi va impune nimeni ce să fac, nici cum să-mi iubesc țara.
    Am slujit în Moscova, desigur, pentru că perioada aceasta a călătoriei mele aici a cuprins o zi de
    duminică. Iar duminica noi, creștinii, mergem la biserică. Aprobarea pentru slujire mi-a acordato episcopul locului, care este Patriarhul Kiril.
    Am slujit într-o biserică din apropierea Kremlinului, împreună cu un prieten, care este
    coordonatorul Departamentului Relații Externe Bisericești
    „.Tot interviul aici:https://docs.rferl.org/ro-RO/2024/04/26/01000000-0aff-0242-78c7-08dc65e3beb2.pdf :

Lasă un comentariu