In primavara,catre vara…….! De Sfintii Constatin si Elena


21 mai este totdeauna ziua Sfintilor Constantin si Elena…. Ziua este de primavara cu soare dar si vant care se face simtit …. Este soare si temperaturi in jur de 20 grade,….. de la Brasov pana departe in Banat la Timisoara,Gavojdia sau Caransebes… la multi ani celor ce isi sarbatoresc onomastica oriunde s-ar afla…..

Eu și voi suntem europeni dincolo de tratate și hotărâri. Noi am fost europeni și vom rămâne așa și după dispariția tratatelor și hotărârilor… La Caransebeș, una din cumnatele mele se pregătea sa-si sarbatoreasca onomastica să se întâlnească cu prietenele ei și să ia masa de prânz undeva la „Gugulanul”, un restaurant pitoresc din Teiuș, dincolo de „Dălma”.

La Gavojdia prietena mea E.S. sarbatorea onomastica prilej cu care „tin” azi un praznic.

La Timisoara sora -mea imi povestea la telefon despre oras si intamplari de demult legate de aceasta sarbatoare…..

Mai departe ajung cu gandul si fapta on line la Zrenjanin in Serbia.

Zrenjanin este un fel de capitala a Banatului Sarbesc se afla la 94 de kilometri de Timisoara si numele romanesc este Becicherecul Mare. Asta ca sa fie deosebit de localitatea …mai mica din Banatul nostru si care se cheama Becicherecul Mic. Se ajunge de la Timisoara prin Jimbolia ….. Cateva fotografii care ne introduc in atmosfera specifica a banatuklui indiferent de care parte a granitei se afla,

(sursa:www.visitzrenjanin.com)

Ma incanta feeria de culori,habar n-am cum se numesc florile dar ele sunt splendide si sunt pentru mine un simbol al primaverii. Florile au facut parte dintr-o expozitie petrecuta intre 9-12 mai pe bulevardul central al orasului.

Zrenjanin are 75.000 de locuitori si este legat prin multe fire de Timisoara printr-o serie de activitati comune( mai mult culturale dar si economice) care cuprind comunitatile romana si sarba din ambele orase…. Florile din expozitia trecuta deja de la Zrenjanin mi-au adus aproape aerul de pusta, total diferit de al altor spatii de la noi. Este in primul rand aerul Banatului dar si al Europei centrale, A treia Europa, cum au numit-o inspirati Adriana Babeti,Cornel Ungureanu si Mircea Mihaies….. Denumirea a prins si este mai mult decat expresiva si corecta din multe puncte de vedere.

Lasă un comentariu